Friday, March 26, 2010

中時: 永遠支持獨裁暴政
China Times: forever a supporter of dictatorship and despotism

China Times sees no crime that Ma's government strips away citizens' referendum rights. In its support of KMT's forcing ECFA down Taiwanese' throat, it fails to see this simple logic:
If what is implied by the following report has any truth, then why is KMT so afraid of having a referendum on ECFA?
The report incidentally suggest that Taiwanese are a bunch of idiots and schizophrenics who are capable of supporting ECFA whose detail has never been disclosed.  My fellow Taiwanese, let us support not only ECFA, but also CE-Ma-is-a-fink-CA!

ECFA歷次民調 僅民進黨民調 反對多於贊成

  • 2010-03-26
  • 新聞速報
  • 【中廣新聞/張德厚】

    民進黨昨天公布ECFA民調指出,不贊成兩岸簽ECFA的比率為 45.8%、贊成的為34.9%,不贊成的比贊成的多了約11%。不過,一週前遠見雜誌公布的民調則剛好相反,有46.2%的民眾支持簽定 ECFA,35.9%表示不支持,贊成的約比不贊成的多了約11%。
    民進黨堅定反對兩岸簽ECFA,25日公布民調指出,不贊成兩岸簽ECFA的比率為45.8%、贊成的為34.9%,不贊成的比率比贊成的 多約11%,並有78%的民眾認為,政府沒有清楚說明ECFA的內容與影響。
    不過,一週前遠見雜誌也公布了一項有關ECFA的民調,遠見民調中有46.2%民眾支持簽定ECFA,35.9%不支持,贊成的比率比不贊 成的多了約11%,這剛好與民進黨的民調相反。
    遠見民調也顯示,51.1%民眾認為對台灣整體利益有好處就應該和大陸簽定經濟協議,並有72.5%民眾認為,如果台 灣沒有與附近國家簽署經貿協定,將嚴重影響台灣未來經濟發展。
    關於ECFA,研考會與陸委會與在去年也曾做過民調,研考會去年3月的民調顯示,50.6%民眾支持兩岸簽署ECFA,29.2%民眾不支 持。
    而陸委會去年4月時的民調顯示,有70%的民眾認為有必要和大陸簽訂ECFA,23%不贊成,陸委會去年9月民調則顯示54.8%民眾贊成 簽ECFA,不贊成的為26.3%。
    歷次民調中,除了民進黨的民調是反對ECFA的比率高於贊成的外,其餘都是贊成ECFA的比率比反對的高。

No comments:

Post a Comment